joo. Kelatkaas, oon ollu niin kiireinen nyt etten oo ehtiny ees plokiin kirjotella, nytki tää emännälle sanelu on vähän vaivalloista ku puol kuonoo on turvoksissa, kerron myöhemmin miks.

Mitäs mä teinkään perjantaina.... Ai niin, olin siellä paikas mihkä emäntä aina menee muutamaks tunniks ku se jättää meiät veikan kaa kotia. Siellä oli kivoja tätejä ja muutenki hauska paikka, mua ei yhtään jänskättäny. En vaan tajuu miks toi emäntä valitteli et kun "ei tahdo tulla työnteosta mitään". Kun enhän mä siinä pedillä jaksanu olla ja jotain tylsää luuta syyä kun oli niin paljon uusia paikkoja tutkittavana.

No sit lauantaina me mentiin isännän ja veikan kans pitkälle lenkille, sato vettä aika paljon mut ei se porokoiraa haittaa! Sit me mentiin sillä autohärpäkällä johonkin kauppaan ja mut ja veikka jätettiin yksin sinne autoon, mä sain tosin matkustaa siinä isännän jalkatilassa ja jäin sitten sinne tyytyväisenä nukkumaan kun noi kaksjalkaset meni shoppailemaan jotain ulkoiluvaatteita... isäntä ei vissiin kauheesti tykänny ku sen jalat kastu lenkillä. Noh, hankkiipahan paremmat kengät et jaksaa meikäläisiä viiä lenkille.

Tänään ei sit ollukkaa niin kiva päivä. Ensi toi emäntä meni veikan kaa aamusta viettämään kuulemma "laatuaikaa tottistreeneihin", en tiiä mitä se tarkottaa mut varmaanki jotain sikatylsää koska mua ei otettu mukaan. Sit kun ne tuli sieltä niin mä sain nakkeja silleen et emäntä vaan naksutti jollai ihme kapineella ja joka kerta kun kuulu se "naks" ni sain nakin. Helppoo ku heinänteko eikä mun tarttenu tehdä mitään! Taitaa toi emäntä olla vähään päästä pehmenny... mut ei kerrota sitä sille. Mut sitten me saatiin veikan kanssa luut. Mä olin vähän uhkarohkee ja menin koittaa veikan luuta viiä ni se tokkas mua oikeen kunnolla, suupielestä tuli verta ku olis sikaa pistetty. Emäntä luuli et nyt vähintään mun kielestä lähti pala tai jotain ja mä huusin ku palosireeni. Emäntä roudas mut vertavaluvana kylppäriin ja isäntä anto kyytiä veikalle (oon vähän vahingonilonen kyllä siitä). Ei onneks sattunu pahasti mut suu on nyt kyl vähän kipee. Nyt saanki siitä hyvästä nukkuu sohvalla ja emäntä paijaa mua vähän väliä. Oon nyt vähän vaisu ja mua tarkkaillaan koko ajan, meitsi vaan kääntää masua rapsutettavaks. Veikka joutu puoleks tunniks jäähylle partsille, mut kun se sai tulla sieltä sisälle niin oli se aika pahoillaan. Ehkä mä nyt opin sit kerrasta et ei kannattas olla niin torheena aina viemässä siltä juttuja. Ei se välitä jos mä pöllin siltä lelun mut luu onkin näköjään vähän tarkempi homma...

Otan täs nyt pikku nokoset ja katotaan pystyykö sitä tänään syyä mitään enää...