Mulla on ihan huono sihteeri. Olis kovasti asiaa mut se ei ehi kirjottelemaan mun kuulumisia tänne. Halutaan palvelukseen uus sihteeri, joka kirjottaa mun jutut, antaa nakkeja, rapsuttaa mahasta ja ei kiellä mua tekemästä mitään luovia tuhotöitä kotona.

Mitähän kaikkee mää oon puuhastellu... pääasiassa ihan normipäiviä ollu. Härnään veikkaa ja koitan tehä noi kaksjalkaset hulluiks mut en oo vielä siinä onnistunu. Sit oon tapaillu muita isoja koiria, kuten sitä Amsulia, sit treffasin yhen kivan kultasen noutajan ja sit tänään leikittiin Nasti-siskon kanssa kun ensin oltiin leikitty tottelevaisia eskarissa. Ronjan äippä oli laiska eikä tullu eskariin tänään. Mun emäntä kerto mulle et Halo-sisko on tosi kova taiteileen, se oli taas tehny tilataideteoksen puhelinluettelosta ja muista tykötarpeista. Oon vähän kade, mun kaikki luovuus täällä on estetty niillä lehtikompostihässäköillä. Oon vähän maistellu ton päiväpeiton nurjaa puolta, se koittaa niinku suojata sohvaa mut oon huomannu kun emännällä meinaa mennä hermo siihen et se nukkaa koko sohvan. Siispä ajattelin olla avuksi ja poistaa sen verkkokangasjutskan ja vanut sieltä "väärältä" puolelta. Se on aika iso proggis ja oon sitä pikkuhiljaa tehny muitten kiireiden keskellä, mut en kyl tajuu kun eilen jäin rysän päältä kiinni ja sain tupenrapinat emännältä. Koitin kyl huutaa sille siinä sivussa et "TYÖRAUHAA TAITEILIJALLE!!" mut ei menny emännällä jakeluun. Ei ne vaan tajuu... nyt on sit sohva kokonaan eristetty mun oleskelutilasta, eivät kuulemma meinaa odotella et siirryn sohvanpäällisestä uudelleenmuotoilemaan sohvan.

Ai niin, olinhan mä jo ihan oikeessa hälytyksessäkin emännän mukana, tosin sain vaan olla autossa yöllä monta tuntia. Veikka oli kummitädin luona hoidossa niin mentiin Amsulin kanssa samalla kyydillä sinne, ku emäntä meinas ettei mua voi ypöyksin jättää kotiin ku saattais naapurit hermostuu jos protestoin. Amsuli pääs kyllä ulkoileenkin sinne, muka ettimään jotain eksynyttä, mutta mä mieluummin vedin sikeitä autossa ja kävin sit siinä sivussa vähän yytsimässä Helsingin keskustan lauantaista yöelämää.

Olin mä sit vähän työpäällikkönä eilen talkoissakin, pitäähän jonkun vahtii että hommat hoituu. Siellä mä itteksee viipottelin kaikkien ihmisten kanssa. Emäntää kävin muutaman kerran moikkaamassa (lue: hakemassa siltä nakkeja) mut muuten viihdyin kaikkien niitten kivojen ihmisten kanssa siellä ympäriinsä. Ne oli kaikki tosi kivoja ja kehu mua kun oon niin peloton ja sosiaalinen. Ne ei ihan tainnu hokata et pääasiassa mä tein niiden työlle laadunvalvontaa mut ei se mitään, ei niitten sitä tarvii tietää. Emäntääki koitin auttaa haravoimisessa mut se ei kauheesti arvostanu ku olisin koko ajan käyny sen haravan kimppuun.